Forfatter
Tittel Vurdering, prinsipper og praksis: nye perspektiver på elev- og læringsvurdering
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Undertittel hentet fra omslaget
Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.
Heftet
ISBN 82-05-39173-4 978-82-05-39173-4
Tilgjengelige
Venteliste
*00001969 am 2200397 4500
*00131464
*008090514s2009 ar 0 nob 9
*020 $a82-05-39173-4$bh$c420.00
*020 $a978-82-05-39173-4$bh$c420.00
*025 $a9788205391734
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*078 $aGenerell pedagogikk$b23030
*079 $aLærebøker. Pedagogikk$b215
*08230$a371.27$zh
*096 $a371.27 Dob
*10010$aDobson, Stephen; Eggen, Astrid B. ;Smith, Kari
*24500$aVurdering, prinsipper og praksis$bnye perspektiver på elev- og læringsvurdering
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2009$fGyldendal Norsk Forlag$g2009
*300 $a311 s.$bIllustrert$c16.5 x 24 cm$d586 g.
*500 $aUndertittel hentet fra omslaget
*511 $ared Dobson, Stephen;red Eggen, Astrid Birgitte;red Smith, Kari
*520 $aTemaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.
*590 $ah
*591 $aHeftet
*594 $abm
*595 $aBokmål
*596 $a20090728125028_maiken
*650 $aEvaluering
*650 $aPedagogikk
*650 $aSkolen
*70010$aDobson, Stephen$eredaktør
*70010$aEggen, Astrid Birgitte$eredaktør
*70010$aSmith, Kari$eredaktør
*850 $aOVVS$bHovedkatalog$c371.27 Dob$f0$h4$xNOW
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening