Ole Vig videregående skole

Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 439.82824 Skr
Eier
  • OVVS
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2023
Noter
  • Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle forskningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny forskning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. Forfatterne er forskere og lærere innen andrespråk, norsk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og forskere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt. Første utgave 2015
ISBN
  • 978-82-02-79538-2
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     pam         1
*00137454
*008230418                a       0  00nob 2
*015  $a0684113$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-79538-2$bheftet$cNkr 529.00
*0410 $anobnnoswe
*08201$a439.82824$zh$223/nor/20230523
*096  $a439.82824 Skr
*24510$aSkriving på norsk som andrespråk$bvurdering, opplæring og elevenes stemmer$cAnne Golden og Elisabeth Selj (red.)
*250  $a2. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023
*300  $a319 sider$billustrasjoner
*503  $aFørste utgave 2015
*520  $aDenne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle forskningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny forskning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. Forfatterne er forskere og lærere innen andrespråk, norsk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og forskere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
*546  $aTekst på bokmål, nynorsk og svensk
*650 1$aNorsk språk$xBokmål$xFor fremmedspråklige$1439.82824$2bibbi$41129876$9nob
*700 0$aSelj, Elisabeth$d1950-$ered.$jn.$0(NO-TrBIB)90340114
*850  $aOVVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt18.07.2024Ole Vig vgs. Biblioteket439.82824 Skr