Tittel Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. For fatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan for bedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle for skningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny for skning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. For fatterne er for skere og lærere innen andrespråk, norsk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og for skere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
Første utgave 2015
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 pam 1
*00137454
*008230418 a 0 00nob 2
*015 $a0684113$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-79538-2$bheftet$cNkr 529.00
*0410 $anobnnoswe
*08201$a439.82824$zh$223/nor/20230523
*096 $a439.82824 Skr
*24510$aSkriving på norsk som andrespråk$bvurdering, opplæring og elevenes stemmer$cAnne Golden og Elisabeth Selj (red.)
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023
*300 $a319 sider$billustrasjoner
*503 $aFørste utgave 2015
*520 $aDenne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. For fatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan for bedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle for skningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny for skning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. For fatterne er for skere og lærere innen andrespråk, norsk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og for skere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
*546 $aTekst på bokmål, nynorsk og svensk
*650 1$aNorsk språk$xBokmål$xFor fremmedspråklige $1439.82824$2bibbi$41129876$9nob
*700 0$aSelj, Elisabeth$d1950-$ered.$jn.$0(NO-TrBIB)90340114
*850 $aOVVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening