Ole Vig videregående skole

Integrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Integrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.65 Kje
Eier
  • OVVS
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2021
Noter
  • Nyankomne andrespråkselever står overfor en stor læringsoppgave: De skal tilegne seg det norske språket samtidig som de skal fortsette sin faglige utvikling - på norsk. Dette krever at de får ei tilpassa opplæring både i språk og fag, at språk- og fagopplæringa ses i sammenheng, og at opplæringa er ressursorientert og tar utgangspunkt i elevenes erfaringer, kunnskaper og flerspråklige kompetanse. Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving. Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom.
ISBN
  • 978-82-15-03580-2
Tilgjengelige
  • 1/2
Venteliste
  • 0 (0)
*00001905nam  22002771  4500
*00136121
*008191011s2021    no     ar         00nob 9
*015  $a150331621$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03580-2$bheftet
*025  $a9788215035802
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a372.65$zh$223/nor
*090  $c372.65$dKje
*10010$aKjelaas, Irmelin$d1978-$jNO$0(NO-TrBIB)6081074$8f
*24510$aIntegrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever$cIrmelin Kjelaas og Kristin Fagerheim
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300  $a150 sider$billustrasjoner$c25 cm
*520  $aNyankomne andrespråkselever står overfor en stor læringsoppgave: De skal tilegne seg det norske språket samtidig som de skal fortsette sin faglige utvikling - på norsk. Dette krever at de får ei tilpassa opplæring både i språk og fag, at språk- og fagopplæringa ses i sammenheng, og at opplæringa er ressursorientert og tar utgangspunkt i elevenes erfaringer, kunnskaper og flerspråklige kompetanse. Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving. Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom.
*572  $aRyggtittel: Integrert språk- og fagopplæring
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråk$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aFagerheim, Kristin$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1550669604712$8f
*7400 $aIntegrert språk- og fagopplæring
*850  $aOVVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Ole Vig vgs. Biblioteket372.65 Kje
Ex2Utlånt18.07.2024Ole Vig vgs. Biblioteket372.65 Kje