Forfatter
Tittel Integrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Nyankomne andrespråkselever står overfor en stor læringsoppgave: De skal tilegne seg det norske språket samtidig som de skal fortsette sin faglige utvikling - på norsk. Dette krever at de får ei tilpassa opplæring både i språk og fag, at språk- og fagopplæringa ses i sammenheng, og at opplæringa er ressursorientert og tar utgangspunkt i elevenes erfaringer, kunnskaper og flerspråklige kompetanse. Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving. Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001905nam 22002771 4500
*00136121
*008191011s2021 no ar 00nob 9
*015 $a150331621$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03580-2$bheftet
*025 $a9788215035802
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a372.65$zh$223/nor
*090 $c372.65$dKje
*10010$aKjelaas, Irmelin$d1978-$jNO$0(NO-TrBIB)6081074$8f
*24510$aIntegrert språk- og fagopplæring for nyankomne andrespråkselever$cIrmelin Kjelaas og Kristin Fagerheim
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300 $a150 sider$billustrasjoner$c25 cm
*520 $aNyankomne andrespråkselever står overfor en stor læringsoppgave: De skal tilegne seg det norske språket samtidig som de skal fortsette sin faglige utvikling - på norsk. Dette krever at de får ei tilpassa opplæring både i språk og fag, at språk- og fagopplæringa ses i sammenheng, og at opplæringa er ressursorientert og tar utgangspunkt i elevenes erfaringer, kunnskaper og flerspråklige kompetanse. Denne boka gir ei teoretisk og didaktisk innføring i hvordan ei slik helhetlig og integrert opplæring kan planlegges, organiseres og gjennomføres. Forfatterne presenterer det sosiokulturelle teorigrunnlaget for slik opplæring, før de tar for seg det didaktiske arbeidet med ordforråd, muntlighet, lesing og skriving. Opplæring for nyankomne minoritetsspråklige elever er i fokus i boka. Den er også nyttig lesning for alle lærerstudenter og lærere som kommer til å få, eller har andrespråkselever i sitt klasserom.
*572 $aRyggtittel: Integrert språk- og fagopplæring
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråk$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aFagerheim, Kristin$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1550669604712$8f
*7400 $aIntegrert språk- og fagopplæring
*850 $aOVVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening