Tittel
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hva kjennetegner lesing av fagtekster og hvilke utfordringer får elevene når de møter slike tekster som ofte kan være tunge og ugjennomtrengelige?I alle skolefag er vi avhengige av språk for å utvikle kunnskap, forståelse og refleksjon. Denne boka løfter fram noen av trekkene ved de ulike fagspråkene som elevene møter i skolen og ser både på verbalspråk og sammensatte tekster som for eksempel dokumentarfilm og lærebøker med illustrasjoner. Et mangfoldig tekstmateriale fra ulike skolefag gir utgangspunkt for å drøfte utfordringer som elever, også minoritetselever, står overfor i møte med fagtekster sjangerproblematikk, tekstsammenheng, ordvalg og setningsbygning. Et stort kapittel er viet til lesestrategier og arbeidsmåter. Denne andre utgaven er oppdatert i henhold til reviderte fagplaner og inneholder også nye eksempler. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen, i tillegg til at den har nyttig stoff for lærere i grunnskole og videregående skole. Forfatterne kommer fra Universitetet i Agder og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. De interesserer seg alle for lesing på ulike måter og har arbeidet og publisert innenfor dette fagfeltet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002130nam 22003131 4500
*00132857
*008150323s2015 no ar 00mul 9
*015 $a150171666$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02495-0$bh.
*025 $a9788215024950
*040 $aBokbasen AS
*041 $anobnno
*082 0$a372.4$zh$223/nor
*090 $c372.4$dÅ
*24500$aÅ lese i alle fag
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2015
*300 $a202 s.$bill.$c25 cm
*520 $aHva kjennetegner lesing av fagtekster og hvilke utfordringer får elevene når de møter slike tekster som ofte kan være tunge og ugjennomtrengelige?I alle skolefag er vi avhengige av språk for å utvikle kunnskap, forståelse og refleksjon. Denne boka løfter fram noen av trekkene ved de ulike fagspråkene som elevene møter i skolen og ser både på verbalspråk og sammensatte tekster som for eksempel dokumentarfilm og lærebøker med illustrasjoner. Et mangfoldig tekstmateriale fra ulike skolefag gir utgangspunkt for å drøfte utfordringer som elever, også minoritetselever, står overfor i møte med fagtekster sjangerproblematikk, tekstsammenheng, ordvalg og setningsbygning. Et stort kapittel er viet til lesestrategier og arbeidsmåter. Denne andre utgaven er oppdatert i henhold til reviderte fagplaner og inneholder også nye eksempler. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen, i tillegg til at den har nyttig stoff for lærere i grunnskole og videregående skole. Forfatterne kommer fra Universitetet i Agder og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. De interesserer seg alle for lesing på ulike måter og har arbeidet og publisert innenfor dette fagfeltet.
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLitteraturformer$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aMaagerø, Eva$d1951-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90719442$8f
*70010$aTønnessen, Elise Seip$d1951-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90074146$8f
*850 $aOVVS
*90010$aSeip Tønnessen, Elise$zTønnessen, Elise Seip$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening