Ole Vig videregående skole

Å lese i alle fag
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Å lese i alle fag
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 372.4 Å
Eier
  • OVVS
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Hva kjennetegner lesing av fagtekster og hvilke utfordringer får elevene når de møter slike tekster som ofte kan være tunge og ugjennomtrengelige?I alle skolefag er vi avhengige av språk for å utvikle kunnskap, forståelse og refleksjon. Denne boka løfter fram noen av trekkene ved de ulike fagspråkene som elevene møter i skolen og ser både på verbalspråk og sammensatte tekster som for eksempel dokumentarfilm og lærebøker med illustrasjoner. Et mangfoldig tekstmateriale fra ulike skolefag gir utgangspunkt for å drøfte utfordringer som elever, også minoritetselever, står overfor i møte med fagtekster sjangerproblematikk, tekstsammenheng, ordvalg og setningsbygning. Et stort kapittel er viet til lesestrategier og arbeidsmåter. Denne andre utgaven er oppdatert i henhold til reviderte fagplaner og inneholder også nye eksempler. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen, i tillegg til at den har nyttig stoff for lærere i grunnskole og videregående skole. Forfatterne kommer fra Universitetet i Agder og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. De interesserer seg alle for lesing på ulike måter og har arbeidet og publisert innenfor dette fagfeltet.
ISBN
  • 978-82-15-02495-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002130nam  22003131  4500
*00132857
*008150323s2015    no     ar         00mul 9
*015  $a150171666$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02495-0$bh.
*025  $a9788215024950
*040  $aBokbasen AS
*041  $anobnno
*082 0$a372.4$zh$223/nor
*090  $c372.4$dÅ
*24500$aÅ lese i alle fag
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2015
*300  $a202 s.$bill.$c25 cm
*520  $aHva kjennetegner lesing av fagtekster og hvilke utfordringer får elevene når de møter slike tekster som ofte kan være tunge og ugjennomtrengelige?I alle skolefag er vi avhengige av språk for å utvikle kunnskap, forståelse og refleksjon. Denne boka løfter fram noen av trekkene ved de ulike fagspråkene som elevene møter i skolen og ser både på verbalspråk og sammensatte tekster som for eksempel dokumentarfilm og lærebøker med illustrasjoner. Et mangfoldig tekstmateriale fra ulike skolefag gir utgangspunkt for å drøfte utfordringer som elever, også minoritetselever, står overfor i møte med fagtekster sjangerproblematikk, tekstsammenheng, ordvalg og setningsbygning. Et stort kapittel er viet til lesestrategier og arbeidsmåter.  Denne andre utgaven er oppdatert i henhold til reviderte fagplaner og inneholder også nye eksempler. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen, i tillegg til at den har nyttig stoff for lærere i grunnskole og videregående skole.  Forfatterne kommer fra Universitetet i Agder og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. De interesserer seg alle for lesing på ulike måter og har arbeidet og publisert innenfor dette fagfeltet.
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLitteraturformer$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aMaagerø, Eva$d1951-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90719442$8f
*70010$aTønnessen, Elise Seip$d1951-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90074146$8f
*850  $aOVVS
*90010$aSeip Tønnessen, Elise$zTønnessen, Elise Seip$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Ole Vig vgs. Biblioteket372.4 Å