Forfatter
Tittel Fra læreplan til klasserom :: kreativt arbeid med kompetanse og vurdering for læring i fag
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Målet med denne boken er å inspirere lærere og skoler til å jobbe kreativt med kompetanse og underveisvurdering i fag, for å fremme læring og motivasjon for alle elever. For fatterne viser hvordan lærere kan arbeide kreativt og praktisk med en kompetansebasert læreplan, som Kunnskapsløftet. Planlegging og arbeid med blant annet progresjon, elevmedvirkning, dybdelæring , problemløsning og tverrfaglighet, vies stor oppmerksomhet i boken. Målet med dette arbeidet er å tilpasse opplæring en på ulike måter for å imøtekomme elevenes faglige nivå, personlige interesser og for utsetninger. Arbeidsmetodene og praksiseksemplene i boken kan brukes til inspirasjon og tilpasses alle fag og årstrinn i grunnopplæring en. Boken henvender seg til lærere, skoleledere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002609nam a2200421 c 4500
*00129714
*00520170530123934.0
*007ta
*008170209s2017 no a a |||||00| 0 nob|
*020 $a978-82-05-49184-7$qh.$cNkr 349.00
*0820 $a371.3$223/nor
*096 $a371.3 Sun
*1001 $aSunde, Dag Johannes$d1976-$04009879$4aut
*24510$aFra læreplan til klasserom :$bkreativt arbeid med kompetanse og vurdering for læring i fag$cDag Johannes Sunde og Trude Slemmen Wille ; [illustrasjoner og figurer: Eivind Vetlesen]
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300 $a166 s.$bkol. ill.$c24 cm
*336 $atext$btxt
*337 $aunmediated
*338 $avolume$bnc
*520 $aMålet med denne boken er å inspirere lærere og skoler til å jobbe kreativt med kompetanse og underveisvurdering i fag, for å fremme læring og motivasjon for alle elever. For fatterne viser hvordan lærere kan arbeide kreativt og praktisk med en kompetansebasert læreplan, som Kunnskapsløftet. Planlegging og arbeid med blant annet progresjon, elevmedvirkning, dybdelæring , problemløsning og tverrfaglighet, vies stor oppmerksomhet i boken. Målet med dette arbeidet er å tilpasse opplæring en på ulike måter for å imøtekomme elevenes faglige nivå, personlige interesser og for utsetninger. Arbeidsmetodene og praksiseksemplene i boken kan brukes til inspirasjon og tilpasses alle fag og årstrinn i grunnopplæring en. Boken henvender seg til lærere, skoleledere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning.
*650 $aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob
*650 $aVurdering (Skolen)$0HUME23396$2humord
*650 $aLæreplanarbeid$0HUME24361$2humord
*650 $aKompetanseutvikling$0HUME23853$2humord
*650 $aSkolen$0HUME27903$2humord
*650 $aLæreryrket$0HUME24373$2humord
*653 $avurdering for læring $akompetanse$alæring $akreativitet$akompetansemål$aKunnskapsløftet$avurdering $aundervisning$aundervisningsplanlegging$alæring smål$aunderveisvurdering
*7001 $aWille, Trude Slemmen,$d1979-$06098347$4aut
*7001 $aVetlesen, Eivind$d1980-$011036868$4ill
*850 $aOVVS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening