Forfatter
Tittel
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka klarlegger hva didaktikk er og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne mener planlegging av opplæring må ta utgangspunkt i kunnskap om hvordan elever lærer. De drøfter derfor hvordan læring skjer, før de tar for seg planlegging av opplæring og læreplaner. De trekker også frem oppgaver og utfordringer lærere møter i dagens skole. Gjennom hele boken legges det vekt på å vise praktiske konsekvenser av teoriene og synspunktene som presenteres, og det er tatt med eksempler fra både grunnskole og videregående opplæring.
1. utg.: Universitetsforlaget, 1999
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*00126864
*008140612 a 00nob 2
*015 $a0392370 $bBIBBI
*015 $a10108538 $bBibliofilID
*020 $a978-82-05-44710-3 $bh. $cNkr 375.00
*08231$a371.3 $zh $25
*096 $a371.3 Lyn
*100 0$aLyngsnes, Kitt$d1956-$jn.
*24510$aDidaktisk arbeid $cKitt Lyngsnes og Marit Rismark
*250 $a3. utg.
*260 $aOslo $bGyldendal akademisk$c2014
*300 $a211 s. $bfig.
*503 $a1. utg.: Universitetsforlaget, 1999
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aBoka klarlegger hva didaktikk er og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne mener planlegging av opplæring må ta utgangspunkt i kunnskap om hvordan elever lærer. De drøfter derfor hvordan læring skjer, før de tar for seg planlegging av opplæring og læreplaner. De trekker også frem oppgaver og utfordringer lærere møter i dagens skole. Gjennom hele boken legges det vekt på å vise praktiske konsekvenser av teoriene og synspunktene som presenteres, og det er tatt med eksempler fra både grunnskole og videregående opplæring.
*650 1$aUndervisning$xMetoder$1371.3$4d5
*699 $aUndervisningsmetoder $1371.3 $2BS $9nob
*700 0$aRismark, Marit$d1958-$jn.$emedforf.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening